{"id":19,"date":"2019-12-30T12:27:18","date_gmt":"2019-12-30T12:27:18","guid":{"rendered":"https:\/\/www.bildbyran-hlm.se\/?p=19"},"modified":"2019-12-30T12:27:18","modified_gmt":"2019-12-30T12:27:18","slug":"b2b-marknadsforingstrender-som-en-marknadsforare-maste-forsta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.bildbyran-hlm.se\/2019\/12\/30\/b2b-marknadsforingstrender-som-en-marknadsforare-maste-forsta\/","title":{"rendered":"B2B marknadsf\u00f6ringstrender som en marknadsf\u00f6rare m\u00e5ste f\u00f6rst\u00e5"},"content":{"rendered":"

F\u00f6r tj\u00e4nste- eller produkts\u00e4ljande f\u00f6retag som s\u00e4ljer till andra f\u00f6retag \u00e4r det otroligt viktigt att se till att kundupplevelsen \u00e4r bra i alla sammanhang. Eftersom B2B-kunder ofta g\u00f6r st\u00f6rre best\u00e4llningar \u00e4n en enskild slutkund kan en missn\u00f6jd f\u00f6retagskund ge ett stort int\u00e4ktfall f\u00f6r f\u00f6retaget. Oavsett om f\u00f6retaget s\u00e4ljer tj\u00e4nster eller produkter spelar allt fr\u00e5n best\u00e4llning, betalning till leverans roll f\u00f6r f\u00f6retagskundens totala upplevelse. En best\u00e4llning m\u00e5ste g\u00e5 smidigt tillsammans med betalningen f\u00f6r att f\u00f6retagskunden ska k\u00e4nna n\u00f6jdhet.<\/p>\n

En del som m\u00e5nga f\u00f6retag gl\u00f6mmer \u00e4r efterarbetet med kunden och inom B2B kan det vara en av de delar som har st\u00f6rst vikt f\u00f6r upplevelsen. F\u00f6r tj\u00e4nstef\u00f6retag kan supportfunktioner vara ett efterarbete som visar att f\u00f6retagskunden spelar roll f\u00f6r f\u00f6retaget. Inom varuf\u00f6retag \u00e4r leveranskontroller viktiga, kontrollera med kunden att mottagna varor lever upp till det som f\u00f6rv\u00e4ntats. Det kan vara en del som f\u00e5r f\u00f6retagskunder att k\u00e4nna f\u00f6rtroende f\u00f6r f\u00f6retaget och upprepa best\u00e4llningar.<\/p>\n

B2B varum\u00e4rkesbyggande och content marknadsf\u00f6ring<\/h2>\n

\"B2B<\/p>\n

Varum\u00e4rket \u00e4r ett av de starkaste s\u00e4tten att konkurrera med som f\u00f6retag som s\u00e4ljer till andra f\u00f6retag. Ett varum\u00e4rke som st\u00e5r ut och \u00e4r distinkt ger f\u00f6retaget extra f\u00f6rdel. Delar i varum\u00e4rkesbyggande f\u00f6r B2B \u00e4r att ha ett bra namn p\u00e5 f\u00f6retaget, g\u00e4rna ett enkelt som \u00e4r l\u00e4tt att komma ih\u00e5g och kombinera det med en v\u00e4ldesignad logo f\u00f6r att skapa ytterligare intresse. Varum\u00e4rkets identitet m\u00e5ste \u00e4ven vara tydlig och det m\u00e5ste vara enkelt att f\u00f6rst\u00e5 erbjudandet.<\/p>\n

Skapa ett inneh\u00e5ll som \u00e4r attraktivt f\u00f6r potentiella f\u00f6retagskunder f\u00f6r att de ska v\u00e4lja just ditt f\u00f6retag bland den stora konkurrensen p\u00e5 marknaden. Inneh\u00e5llsmarknadsf\u00f6ring \u00e4ven kallat content marknadsf\u00f6ring skapas i f\u00f6retagets alla marknadsf\u00f6ringskanaler. Det g\u00e4ller att skapa intressant reklam som f\u00e5ngar upp f\u00f6retagskunder. Varf\u00f6r ska kunden k\u00f6pa fr\u00e5n just ditt f\u00f6retag? \u00c4r det priset som \u00e4r viktigast, spela d\u00e5 p\u00e5 priset, \u00e4r det trendigt d\u00e5 m\u00e5ste inneh\u00e5llet i text och bild spela det i reklamen.<\/p>\n

En marknadsf\u00f6rare som ska g\u00f6ra marknadsf\u00f6ring f\u00f6r B2B m\u00e5ste s\u00e4tta sig in i f\u00f6retagets verksamhet och bli en expert p\u00e5 vad och vilka f\u00f6retagets kunder \u00e4r. Det \u00e4r viktigt att skapa ett starkt varum\u00e4rke och spela p\u00e5 de delar som \u00e4r f\u00f6retagets styrka inom konkurrensen. Skapa intressant inneh\u00e5ll i marknadsf\u00f6ringskanaler som \u00e4r relevanta f\u00f6r f\u00f6retaget och d\u00e4r f\u00f6retagets kunder finns. Identifiera vad som \u00e4r viktigt f\u00f6r f\u00f6retagets kunder och utnyttja det i marknadsf\u00f6ringen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

F\u00f6r tj\u00e4nste- eller produkts\u00e4ljande f\u00f6retag som s\u00e4ljer till andra f\u00f6retag \u00e4r det otroligt viktigt att se till att kundupplevelsen \u00e4r…<\/p>\n